Translate

måndag 3 september 2018

Andra dagen i värmeböljan

Morgonrodnaden vid vårt balkongräcke
Helén
Nu har vi varit i Spanien drygt ett dygn och börjar vänja oss vid värmen. Då menar jag inte värmen i luften för den ligger på behagliga 30 grader, utan värmen i havet. Vattnet uppnår nämligen samma temperatur som luften så här i september. Det känns som att kliva ner i ett badkar varje gång man lurar sig och tror att man ska få ett svalkande dopp. Undertecknad försökte till slut svalka sig i en av de fotduschar som finns längs strandpromenaden. Deras egentliga uppgift är ju att befria strandbesökarnas fötter från sand när de ska kliva upp i stadsmiljön. Men att kyla ner bättre behövande var inte deras uppgift enligt mitt sällskap. Till mitt försvar, när jag kröp ihop där under, ska sägas att jag faktiskt hade sand ända upp på skinkorna och det hade inte varit trevligt att släppa i från sig det lite här och var.
Vår balkongutsikt
Att vi inte skrev något inlägg igår berodde inte på att vi inte hade något att skriva om. Det som hände igår var dock av så känslig art att vi inte kunde skriva om det. Händelsen överskuggade allt annat den dagen, så den trevliga Tapas restaurangen vi besökte på kvällen eller kvällens sista Mojito kändes helt enkelt för futtiga att skriva om.

För att inte lämna ut någon med allt för privata uppgifter, så stänger vi härmed ämnet "gårdagens händelse". Idag har dock vederbörande försetts med fotboja, så ni kan alla känna lugnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar