Translate

tisdag 4 september 2018

Näe Helén - vi är inte Kardashians!!!


Jill
Cava är ju liksom halva grejen med det här med Spanien! Det är bubbligt och friskt och livet ter sig lite enklare efter några glas. Här serveras det till frukosten och tillsammans med färskpressad apelsinjuice är det ju väldigt smarrigt! Till lunch beställer vi en kanna som heter Cava-Sangria och består av Cava, Martini, Vodka, citroner och massa slush – väldigt välsmakande!

Bubblet är billigt också så vi tyckte det var lämpligt att köpa med en flaska till rummet. Men här börjar problemen! Vi har inga vinglas på rummet och än mindre bubbelglas. Helen försöker förklara detta för städtjejen. Hon pekar på den mycket dyra champagneflaska som står i minibaren och säger på någon blandning av engelska, spanska och teckenspråk att ”hur ska vi kunna dricka denna dyra champagne utan anständiga glas?” Hon får väl något svar i stil med ”si” och ett leende till. Vi fick inga vinglas men fler vanliga glas.

Helen kände dock att hon måste ta detta vidare och gav sig på mannen i receptionen. Där fick hon svaret ”call roomservice” Nej vi vill inte calla någon roomservice, kan vi inte bara hämta i baren? Nej det gick inte! Nu skulle visst mannen i receptionen ringa roomservice i stället. Vi nöjer oss med det och går upp på rummet. När vi efter en stund fortfarande inte fått några glas börjar Helen skälla på mig (förstås!). Är inte hennes make med är det jag som får ta det. ”Nu ringer du ner och säger åt dom att komma med glas!” härjar hon. ”Det gör jag inte” säger jag. Sånt här fixar min man på semestern, men nu är ju inte han med så då blir det problem! Helen fortsätter vidare att ”vi vägra betala för rummet om vi inga glas får! Det här hade aldrig Kardashians accepterat!!” Att vi varken är Kardashians eller att varken hon eller jag behöver betala för rummet (det gör våran snälla mamma) vill hon inte lyssna på. ”Menar ni att vi ska behöva dricka bubbel ur toalettglas” fortsätter hon och håller på att brista i gråt. Tidigare under dagen köpte hon drinkar till oss och fick dessa i pappersmuggar med Coca-Cola-logga och redan där höll ju hennes värld på att rasa samman. Hur mycket ska hon behöva stå ut med på en dag liksom!?
Kvällen igår fortlöpte i lugn takt utan några vidare missöden. Vi shoppade lite och åt lite Tapas innan vi gäspade oss hemåt och kröp ner. Jag har eget rum och mamma och Helen delar. Jag ville ha det så då både mamma och Helen låter nattetid. Nu visar det sig att mamma alls inte låter och heller inte rör sig. Det har nu lett till att Helen måste undersöka så att hon verkligen lever några gånger per natt. Och det är inte särskilt bra för nattsömnen, kanske är det det som gör henne så lättirriterad.
 Just i skrivande stund hör jag Helen tukta upp mor i användande av handduk! ”Du ska ta den stora handduken när du duschat, den där lilla är ju min bidéhandduk!!”  Nu utvecklar jag inte detta med bidéhandduken då jag tänker att vi kan förlora läsare på det viset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar