Translate

söndag 10 februari 2019

Hur mycket kan man få in i en Ford Fiesta egentligen!?

Jill
Jo det ska jag berätta för er! En stooor resväska, fyra mindre resväskor, några ryggsäckar, en lång 16-åring, två kortare snart 13-åringar, en lite mindre mamma och en medelstor pappa. Bilen var lite skadad här och var och det fanns dokumenterat på bilder i hyresavtalet. Min make hittade dock flera repor och jagade efter uthyrningskillen som fick rita lite i dokumentet så allt blev dokumenterat enligt konstens alla regler. Denna lilla Fiesta har idag prövats till Los Cristianos 14 km från där vi bor. I backarna växlar vi ner på fyran men den sackar ändå ganska rejält. Däcken är mer eller mindre blankslitna vilket gör att chauffören vägrar köra fortare än 90 km/h. Men reser man budget så gör man, man får vad man betalar för som vi brukar säga!
Tur att vi inte är så bredaxlade!

El Medano heter den lilla stad här på Teneriffa som vi bor i och verkar efter det lilla vi sett vara mycket mysig. Det som var problemet idag var att spanjorerna här går med dunjackor pga den blåst som råder. En blåst som älskas av de mängder med kitesurfare som befinner sig i vattnet. Vi tyckte dock den ställde till det lite så vi for över till andra sidan och sökte lä bland alla andra turister på vackra Playa de las Vistas. På fina sandstränder blir barnen och mannen som barn på nytt! De hoppar i vågorna, det spelas strandtennis och kastas frisbee och det grävs ner och det grävs upp. Jag försöker i vanlig ordning hålla allt så sandfritt som möjligt utan större framgång! Tonåringen suckar åt mig och säger något i stil med ”lugna ner dig vi är ju på en sandstrand, där finns det sand, vad är grejen liksom, det går ju att skaka av!” Ja ja skit samma då, men vifta ingen sand på mig bara! Moa såg dock till att skopa en riktig näve på en tjej 2 meter bakom henne i sin iver att gräva ner sin bror. Skopan hamnade mest i tjejens hår och jag la mig så platt jag kunde och låtsades som jag inte kände någon i min familj för en stund.
Vi intog en mycket god lunch och Max uppmanade Moa att smaka på pappas hörn, de var enligt honom de godaste hörn han någonsin smakat! Nu hade det ju inte varit så konstigt om det inte var så att nämnda pappa åt en pizza som var alldeles rund, hitta hörnen där den som kan!! 

1 kommentar: