Translate

tisdag 12 februari 2019

Tänk att min familj alltid måste bära sig åt!


Jill
Jaha då var halva semestern gjord och det går ju som vanligt alldeles för fort! Vi är ju av naturen inte så äventyrliga av oss och gillar samma, samma! Det betyder att vi styr vår lilla Fiesta mot Los Cristianos mest hela tiden. Vi hade planer på både vulkan och en vacker strand i norr och lite annat smått och gott. Förra året när vi var på Gran Canaria hade vi lite sämre väder och var inställda på att det skulle vara likadant i år. Hittills har det varit varmare än vi någonsin har haft det på Kanarieöarna och med tanke på vår bils kondition och köerna på motorvägen har vi gett upp dessa tankar och kör strandrace på behörigt avstånd i stället. Idag skulle boll inhandlas och de yngsta två skickades iväg med 20 euro. ”Se till att ni får rätt tillbaka bara”sa pappan. ”Men hur vet vi det” replikerad de. ”Räkna!!” sa vi andra i kör. De kom snart tillbaka och pladdrade glatt om den trevlige försäljaren! ” Han visade Max att man sätter händerna så och fötterna så och så pumpar man” säger Moa. ”Ja vi fick pumpa själva och han trodde inte jag fattade hur man gjorde” säger Max. ”Det var väl inte så konstigt! Att du är korkad syns ju utanpå!” svara hans äldsta syster snabbt då och ler tämligen nöjd över sin kommentar. 

Bollen kommer snabbt i rullning och en fotbollsplan måttas upp. Det skriks och gapas och görs mål både åt ena och andra hållet. Strax bredvid planen ligger en inte ont anande mamma med tillhörande, sovande bebis. Ni förstår ju redan att detta inte rimmar något vidare! Bollen rullar lite snyggt över mamman som slappar när bebis sover och hon flyger upp och pekar på sovande bebis och ser så där vansinnigt arg och gestikulerande ut som bara en mamma med sovande bebis som bara önskar slappa och inte vill väcka sin bebis med ljud kan se ut. Detta händer inte en gång utan två! Andra gången är bebis vaken och mamman kan då högt säga ”Please don`t play here!!” Då känner sig min man tvungen att säga ifrån och ett ”It´s a beach and kids want to have fun!” slipper då över hans läppar. Mamman skakar då av sin filt och tar med sin bebis i vagnen och försvinner.

Ni kanske undrar vad jag hittar på i allt detta idrottande? Jag tränar på att ligga på rygg (och nu vill jag inte att ni drar några växlar på det uttrycket,  vilket jag vet att hela min arbetsplats plus en del av våra vänner gärna gör!!) och sola min bleka kropp. Och av hänsyn till min familj deltar jag inte i fotbollshysterin då det skulle leda till ojämna lag.

Jag ber om ursäkt att jag inte lyckats få med några vidare bilder här men vårt wi-fi är inte det bästa och det är svårt att ladda upp dem. Som sagt man får vad man betalar för!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar