Translate

måndag 25 juni 2018

Hela resan är hotad!



Jaha, nu skulle vi då så smått komma igång med bloggandet eftersom vår Europatripp är nära anstående. En lite mjuk inledning för att inte skrämma nytillkomna läsare, lite seriösa resetips och nyfikna funderingar och lite mindre trams och framför allt INGA personliga påhopp – det var min tanke. Ni som läst tidigare vet att lillasyster nu mer har tiggt till sig inloggningsuppgifterna (så hade vi det inte tidigare!). Det innebär att i princip vad som helst kan komma att publiceras, utan att jag ens korrekturläst det!

Det gick ju åt skogen direkt! Bara att rubricera det hela med att allt (!) är mitt fel, förskönar eller förmildrar faktiskt ingenting!

Hur som helst – nu har värre saker hänt! Nu kanske vi får ställa in hela resan! Jag har fått Borrelia! Eller det kanske jag inte har fått än… men jag har hittat mitt livs första fästing. På min egen kropp! I ett helt dygn har det kliat galet under vigsel- och förlovningsringen och jag har så smått börjat undra om jag inte är allergisk mot min egen make ändå? (Jo, det har hänt tidigare att jag tänkt så.) När jag nu i eftermiddags till slut drog av mig ringarna så satt det en liten jäkel fastborrad där!

Här har jag de senaste veckorna googlat, som jag alltid gör inför resor, på sökbegrepp som ”giftiga ormar i Kroatien”, ”största spindlarna på Krk” och ”hur snabba är de kroatiska skorpionerna”. Allt för att förbereda mig och mina fobier. Men så går jag alltså och drar på mig Sveriges farligaste djur! Ni får ursäkta men detta inlägg blir inte så långt. Jag måste nu ägna mig åt att googla vilka drinkar som motar Borrelian i grind så att säga. Och hur ofta jag måste dricka dem. Och hur jag ska göra för att det inte ska märkas på jobbet att jag druckit dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar