Translate

onsdag 27 juni 2018

Alltid toppen först Helén - ALLTID!

(Jill)
Vill bara förtydliga att fästingen satt på Helen och inte på mig, hon glömde namna sitt inlägg (även solen har sina fläckar!).

Nu är det snart resdags och det sista packas ner och packas om. Idag har det handlats en del. Det behövdes fyllas på med t-shirtar till maken och resgodis till oss allihop. Ja inte till mig då förstås, jag är ju på konstant träningsläger. Det närmaste jag kommer godis just nu är väl den ryska twisten jag håller på med på altanen! Förlåt den var dålig!! Sen var det ju den obligatoriska apotekspåsen som inhandlas inför varje resa. Den har jag blivit hånad för många gånger, men flera är de som kommit med blicken nedslagen och frågat om både det ena och det andra när åkommorna hopar sig. 

Tonåringens nya bikini kom i brevlådan idag också, så här i sista stund. Vi behövde inte hämta den på Ica och det kan man ju förstå! Så liten som den var så gick den ju lätt ner i brevlådan. Om vi nu var förfärade förra gången det handlades bikini så kan jag berätta att det blivit värre! Dessa byxor var om möjligt ännu mindre utan att för den skull klassas som string. Nåja den var röd och fin och jag och pappan (mest pappan) tycker nog bäst om den när den hänger på tork! Det som är lite underligt är att samma tonåring har mest packning fast hon har minst kläder!? Ja alltså hon är ju längre än mig och så men hennes kläder är kortare, tajtare och innehåller mycket mindre tyg än någon annans, ändå tar de mest plats.

Min kära syster har dock inte skött sina resesysslor fullt ut den här gången. I år fick jag göra en egen resruttpärm – illa!! Hon hade visst skrivit ut resrutten Rostock-Krk men glömde att ta med den till midsommar. Scanna in den då och maila så skriver jag ut själv, sa jag. På det viset slapp jag ju sitta och leta upp rutten i alla fall. Nu bar hon sig inte bättre åt än att hon scannade in allt upp och ner!! Helt galet blev det! Mina kollegor på jobbet har lärt mig att man alltid ska stoppa in toppen först, det blir mer rätt så! I alla fall så kopplade jag i sladden till skrivaren och började printa dessa 19 sidor. Mitt i detta tar pappret slut och under tiden jag fyller på nytt stjäl maken datorn för att visa sin syster en sak. Skrivaren spottar nu ut halvskrivna sidor och till råga på allt skriver alltid vår skrivare ut det sista pappret först bara för att jävlas! Förstår ni förvirringen som då uppstår? Följer vi den här beskrivningen kan vi hamna i Salzburg innan vi ens passerat Berlin! Försökte ringa min syster och få guidning i virrvarret men tror ni hon svarade? ICKE!! När jag tittade till skrivaren igen hade den spottat ut massa mer sidor och jag kunde tillslut jämföra dessa blad med de uppochner vända jag hade i datorn och fick till en rutt som såg rätt ut. Nu har jag en rosa och fin resruttpärm som jag gjort alldeles själv! Heja mej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar