Translate

onsdag 6 juni 2018

Vårt stora intresse för djur och växter (samt kuddar) visar sig...


-Visst var det skönt att bada i havet älskling?
-Va?!?
-Visst var det skönt att svalka sig med vågor av mjukt och salt vatten?
- ? -
-Nä, just det! Du har ju inte orkat gå hela hundra meter ner till strandkanten! Istället fick din fru gå ner själv och möta havets krafter. Till en strand full med kufar med en fetisch för överåriga trebarns-mammor som bara väntar på att röva bort en! Jo, jag har hört att det finns gott om sådana i Torremolinos, men det hindrar inte min man från att sova vidare på solsängen vid poolen. Skönt var det i alla fall även om vågorna slog omkull mig då och då.

Eftersom jag inte var så saknad av maken passade jag på att utforska miljöerna lite på egenhand, rastlös som jag ändå var. Det är svårt att tänka sig att det kan vara så många människor här att denna enorma strand fylls under högsäsong. Nu fanns endast spridda skurar av enstaka badgäster. Jag hittade ett helt gäng med vilda papegojor vid en bäck och om vi ska återknyta till ett tidigare inlägg så lyckades jag faktiskt också hitta några exemplar av den afrikanska Tropius’en. Gissa vad som är vad på bilderna nedan…


I ett annat inlägg från resan berättade jag om hotellet vi bor på men jag glömde en sak. Extrakuddarna på rummet var grymma! De var en meter långa och och lite smalare än de där hemma. Jag sover nämligen alltid med kuddar vid sidan om mig och dessa var perfekt anpassade för det. Sängen var dock bara 160cm bred och hade ett enda täcke och det är inte kompatibelt med min man. När vi flyttade ihop krävde han ganska snart att vi skulle ha två täcken i sängen. Jag sover alltid på sidan och gillar att "kroka om" den jag sover bredvid med armar och ben. Det gillar inte min man att jag gör, han menar att jag kryper upp på honom och låser fast honom - ja, man tolkar ju saker lite efter hur romantisk man är i sinnet. Därför har vi nu alltså var sitt täcke hemma och jag har kuddar vid sidorna om mig att "klättra upp på". Hotellets en-meters-kuddar hade passat perfekt hemma men tyvärr hade vi inga en-meters-väskor att smuggla ut dem i.

Ganska stora väskor hade vi dock så något måste de ju fyllas med. Sista kvällen gick vi så åter ut på stan för att se om vi kunde hitta några fina växter. Nu får man ju inte föra in och ut växter hur som helst med tanke på olika parasiter man kan få med sig. Vi håller oss så klart till rådande reglemente och handlar därför bara växter i trampad form. Kanske åkte det även med några som nogsamt destillerats till ädlare valörer. 

Lätt packade gick vi uppför - sedan gick det bara utför...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar