Translate

fredag 13 juni 2014

Åhhh vad coolt!

Så har det låtit i vår bil under dagens färd genom Österrikes alper. Barnen njuter precis som oss vuxna av landskapet utanför fönstren. 30 mil kändes som en baggis denna dag och ganska snart var vi framme i Villach. Som ni sett i tidigare inlägg tog vi den första felkörningen här. Jag påpekade lite försiktigt att det "nog stod en skylt att man inte fick köra in med bil här", men fick som svar att "det gäller nog från andra hållet". Då funderade jag över logiken i att skylten satt placerad där vi körde in om den gällde från andra hållet?? Men jag sitter i passagerarsätet och då ska man vara tyst!! Sen var vi ju andra bil in och i första bilen satt ju regeringen, och vad kan gå fel då!? Ja fråga Torggubbarna!! Det var inga små bilar som rullade in mellan marknadsstånden! Vid det här laget satt jag inte i passagerarsätet längre, utan på golvet nedanför. Dessvärre behövde Claes guidning när han skulle backa och jag tvingas ur bilen, nickar lite ursäktande till kvinnan med hunden som flyr in i trappan till närmsta affär. Bilen med regeringen i (densamme som lurade in oss i detta pinsamma läge) har lyckats vända ibland krimskrams och läderplånböcker. De sitter i bilen och vinkar glatt......skämmes!! Men det är väl så regeringar gör tänker jag! Leder in hederliga människor på villovägar och sen bara vinkar glatt, som om ingenting har hänt, skrämmande!!

Claes vill också tydliggöra att det var han som låg på tutan och Håkan som försökte fixa cabriolet! Nu måste jag dock försvara Håkan lite, han påstod nämligen att han "hade tänkt stanna för att gå ut och kontrollera om bilen gick under". Kan varit en efterkonstruktion också, han är upplärd av den bästa!!

När vi kom fram till det hotell som vi skulle tillbringa natten på blev de dock förlåtna. Efter att ha åkt på vägar där vi mötte oss själva i svängarna, helt fantastisk utsikt, kom vi till det som måste klassas som typiskt Österrikiskt! Ni har sett bilder tidigare.

Ett tips, EN wienerschnitzel räcker till tre barn mellan 8-12 år.

Hörs snart!
Jill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar