Translate

fredag 6 juni 2014

Hur många skor får man in i en takbox?

Nu närmar det sig - bara några minuter kvar innan långhelgen börjar och med det packhelg! Veckan som gått har all ledig tid ägnats åt att försöka komplettera ev luckor i just den kommande packningen. Tyvärr hade jag själv inte så många luckor att fylla och hade också räknat med att delar av min packning skulle kunna placeras där de andras luckor infann sig. Nu verkar det dock som om alla hittat de skor, badkläder, strandklänningar och laddare till diverse tekniska prylar, som saknades och några hål för mig att trycka ner ett par extra skor (det kan man ju aldrig få för många av!) verkar det inte bli. Men vem vet - i morgon har Håkan som uppgift att testköra takboxen, som vår snälla granne lovat att vi ska få låna. Passar den så ska jag snabbt göra ett överslag på hur många skor en sådan kan rymma...

För att återkoppla till de kroppsliga dilemman som syster beskrev i förra inlägget, så lovar jag att för nyfikna läsare dokumentera det hela så fort "den halvnakna" uppenbarar sig under resan. Nu skulle hon ju i och för sig "gå hårt" in i det sista men det borde knappast ha någon effekt på gäddhänget... Nu ska understrykas att jag ska vara den sista som påpekar andras kroppar och ev brister. Gäddhänget kanske inte är så farligt på undertecknad, men då jag liksom min syster faktiskt också burit mina tre barn i magen - så har det lämnat sina spår. Men det sladdret löser man enkelt med en rejäl korsett...  eller möjligen burka, så jag ser det inte som något större problem.

Natti natti / Helén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar