Translate

tisdag 17 juni 2014

En protest mot orättvisor inom EU!

Idag hände det något! Jag översköljdes av semesterkänsla. När alla, förutom Lilja-Lee och Håkan som låg på rummet och sov, försvann till poolen, snodde jag Eltons stora badring och försvann till havs. Ja, en femtom meter ut från stranden var jag allt och där låg jag och guppade uppe på badringen under den klarblå himlen. Det närmaste "Mamma! Mamma!" jag hörde var "Mutter!" från någon liten vid strandkanten. Då jag inte ens liknar en mutter, knappt en skruv - lyfte jag inte ens på ögonbrynet. I drygt en halvtimma bara låg jag där och njöt helt ansvarslöst - det är semester det!

En sak jag tänkte på där ute på det blå var att, vill inte italienaren sälja något till oss så är han/hon ganska barsk i sin uppsyn. Blänger liksom bara lite så där under lugg. En teori är att de i detta katolska land helt enkelt inte gillar oss protestanter. Men kom igen nu! Det får de väl faktiskt ge oss - vi har väl om några rätt att protestera! Se denna jämförelse över vad de har respektive vad vi har;
-Mozzarella - Herrgårdsost
-Parma - Lönnebergaskinka
-Serie A - Allsvenskan
-Amarone - Julmust
-Lamborghini - Volvo
-Medelhavet - Kattegatt
(det får räcka där)

Den enda som får idel leenden är Lilja-Lee - månne beror det på att hon är så liten att de tror att chans finns att hon blir katolik... Jag tänker då fortsätta protestera - åtminstone tills de delar med sig av sin lååånga sommar!

Bye Helén
Medelhavsbus

Elle konstruerar

Mellanmål i skuggan för far och dotter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar